Friday 30 December 2022

MELAKAR MEMORI KEHIDUPAN 2018

INI BUKAN CERITA NOVEL TETAPI HANYALAH CATATAN-CATATAN SAYA UNTUK SIMPANAN MEMORI KEHIDUPAN.


07.01.2018(Ahad)

Wah...dah Tahun Baru ni.....yeah.....walaupun ada azam tak tercapai tapi syukurlah nak masih diberikan peluang untuk terus hidup di bumi Allah....misi membalut koleksi novel telahpun selesai sebelum 2017 melabuhkan tirai ha ha.....satu kejayaan besar tu sebab bukan senang nak membalut novel berjumlah 100 lebih dalam tempoh 2 hari ha ah...apa-apapun moga tahun ini lebih bermakna untuk diri, keluarga dan kerjaya.

Sebenarnya....mood membaca dah mula muncul....hati dah macam digaru-garu ni saat melihat koleksi novel yang belum dibaca sedang cantik tersusun dalam rak....ada lebih kurang 30 buah semuanya...aduhai sabarlah jiwa sebab kena siapkan kerja dahulu...nak ready bahan mengajar agar hobi tidak menganggu periuk nasi saya hu hu......

Blog juga sudah lama tidak diupdate hu hu.....bukannya tidak ada bahan tetapi tiada masa dek kesibukan menyediakan tugasan untuk murid....sabarlah ya jiwaku.....walaupun dah merintih2 nak buat review he he

09.01.2018 (Selasa)

Yahuu...akhirnya berjaya menulis review pertama di tahun 2018...dan novel bertuah itu bertajuk Isteri Tuan Ihsan.....terubat sikit gian nak menulis review...nak menulis novel tak pandai dan tak ada bakat tapi nak juga buat review untuk kepuasan sendiri selepas membaca sesebuah novel. Moga-moga kerja-kerja sekolah dapat saya siapkan. Mood membaca dah ada sebenarnya....membuak-buak he he...kira stok tadi adalah dalam 31 buah novel yang sedang menanti untuk dibaca....hu hu tapi kekangan tugas menyebabkan kita tangguhkan dulu ya.....bersabarlah wahai jiwaku he he

13.01.2018 (Sabtu)

Novel pertama yang saya baca tahun ini bertajuk Mr Hot Daddy......he he....nipis saja bukunya...saja cari yang nipis sebab tujuan bukan untuk fokus pada bacaan tapi nak hilangkan gian membaca he he...tapi bila dah mula membaca tu mana boleh berhentikan....lps siap Mr Hot Daddy...saya bercadang nak berehat dulu sebab ada kerja lain...mana boleh tahan....tangan pula mengambil buku Semanis Kaseh dan akhirnya berjaya dikhatam buku tu semalam he he....reviewnya ada dalam blog ini

16.01.2018(Selasa)

Masih belum mampu untuk meneruskan pembacaan walaupun ada mood nak membaca. Bebanan kerja yang menuntut keutamaan menyebabkan hobi ini diketepikan buat masa ini. Tambahan pula, saya tidak tahu nak mulakan pembacaan. Terlalu banyak pilihan ha ha...tu lah tamak sangat ni lah jadinya....tu pun tak henti-henti buat order....laratkah dibaca tu nanti...dalam keadaan emosi tidak menentu adalah lebih baik biarkan dulu....nak membaca ni kena ada feel....rileks....santai...barulah meresap di jiwa.....baru dapat menghayati...kalau saja-saja baca...tak syok lah.....nak buat reviewpun tak done lagi....buku banyak dah tu...dah mula lupapun jalan ceritanya.....makanya terpaksalah dilupakan niat review semua buku hu hu......tak per...kena buat juga...tak kiralah smpi bilapun....semangat kena ada....chaiyo chaiyo

02.02.2018(Jumaat)

Wah dah lama tak menulis dan meluah di sini......hari ni dah cuba untuk mulakan pembacaan dengan menarik novel Tuan I Love You.....tapi malangnya tak dapat dihabiskan sebab gangguan 25 muka surat hilang dalam novel tu...hu hu...terus mood jatuh ke laut....dah tak ada mood untuk teruskan pembacaan....last-last letak balik buku dalam rak....dan menunggulah sehingga mood membaca itu datang...mood ada tapi takut terlalai sebab banyak kerja dan juga fokus pada sesuatu yang sangat saya takuti masa ini.....

03.02.2018(Sabtu)

Nak lepaskan gian membaca yang terhenti hampir dua bulan....hari ini dalam sejarah ha ha....TIGA  buah novel saya habiskan dalam sehari ha ha.....tu betul-betul marathon punya pembacaan. Selepas novel ketiga rasa nak tarik lagi tapi terpaksalah kawal diri sebab banyak betul lagi kekangan tugas yang menunggu hu hu....novel-novel tu saya dah buat reviewnya dalam blog ini.

10.02.2018(Sabtu)

Dah seminggu saya tidak meluahkan rasa he he....dah mula sibuk dengan pembacaan novel-novel yang stoknya bukan main banyak tetapi tidak boleh sekaligus. apabila saya baca semula review novel-npvel yang telah saya baca.....saya mengharapkan pembaca yang membacanya boleh memahami apa yang saya tulis sebab adakalanya bahasa-bahasa yang saya guna tu mungkin tidak difahami. Tujuan saya membuat blog ini cuma ingin menjadikannya seperti sebuah diari online saya tentang semua novel yang telah saya baca di samping berkongsi dengan pembaca-pembaca yang sudi singgah di blog saya apabila mereka inginkan review...

#Catatan untuk 2018 berakhir di sini he he...hanya mampu bertahan dalam tempoh dua bulan..tidak apa untuk tahun 2019 saya cuba lagi ha ha

No comments:

Post a Comment

LUQ

Fuiyooo...lama kutinggalkan aktiviti membaca buku ni. Last rancak membaca buku ni rasanya musim sebelum pandemik melanda negara lagi. Oleh s...