Saturday 5 January 2019

MELAKAR MEMORI KEHIDUPAN 2019

04 Januari 2019

Wah...gais...Selamat Tahun Baru 2019 walaupun dah lewat 4 hari he he. Tahun ni saya tak nak meletakkan apa-apapun azam baru sebab sama sahaja ha ha. Cuma untuk dunia novel, saya cuma mahu menyahut Cabaran 60 Novel Setahun yang dilancarkan oleh novelis Hessa Widad. InsyaAllah kalau berdasarkan stok yang sentiasa bertambah tu sampailah jumlah tu malah berlipat ganda tetapi yang menjadi masalahnya masa untuk membaca.

Terima kasih juga kepada semua yang mengunjungi blog saya selama ini. Paling saya tidak sangka, Lelaki Kiriman Tuhan telah menjangkau 17303 setakat ini pengunjung yang telah membaca review ini. Saya terlebih dahulu memohon maaf jika ada kekurangan...blog ini seperti yang saya telah maklumkan hanyalah online diari untuk novel-novel yang telah saya baca. Banyak lagi yang saya tak sempat-sempat nak buat review sebenarnya. 

SELAMAT MEMBACA DAN TERIMA KASIH MENGUNJUNGI BLOG BICARA NOVEL.

6 Januari 2019

Saya mengubah theme blog bersempena dengan tahun baru ha ha. Saya bukanlah seorang yang mahir dalam bidang IT jauh sekali mempunyai daya kreativiti yang tinggi dalam bidang ini. Saya cuma seorang pembaca novel yang suka untuk meluahkan rasa selepas saya selesai membaca novel itu. Tidak semua orang akan sudi mendengar luahan kita. Kena pada orang yang tidak meminat membaca novel Melayu, muntah hijau dia mendengar kita membebel tentang cerita novel.

Oleh itu, di sinilah saya akan meluahkan segala rasa selepas membaca. Adakalanya kita cukup berpuas hati selepas pembacaan dan kadangkala berlaku di sebaliknya. Namum, saya sedar batas-batas saya sebagai pembaca. Mungkin ada yang kata saya hipokrit tetapi prinsip saya adalah lebih baik menjaga daripada menyakiti. Ada orang kata klu mcm tu smpi bila nak maju. Bab-bab yang ini kita serah dengan golongan pengkritik yang memang pakar untuk membantu penulis-penulis kita. Tak pelah....saya akan tetap dengan cara saya mengisi blog ni. Tambahan pula, semua novel yang saya baca memang saya pillih dulu betul-betul he he sebab tu kuranglah bebelan negatif saya ha ha.

Untuk menyahut Cabaran 60 Novel Setahun....saya telahpun berjaya memulainya bererti 1/60 he he. Tak pe.....akan diusahakan untuk sampai target....nak tengok apa yang saya dah baca dalam menyahut cabaran ini...silalah berkunjung ke blog saya sebab saya akan cuba pastikan selepas pembacaan saya akan buat review di blog ini.

15 Januari 2019

Setakat ni untuk menyahut Cabaran 60 Novel Setahun...saya dah pun sampai 5/60 he he...masih sedikit berbanding rakan-rakan lain yang sudahpun menjangkau berbelas-belas bacaan. Tak per. Untuk tahun ni dan saya mulakan dengan sahutan cabaran ini di samping nak habiskan 60 buah buku dibaca saya juga nak pastikan review diupdate dalam blog ni. Dan saya sedang berusaha ke arah itu. Beratus dah buku yang dibaca tapi tidak sempat untuk dimasukkan dalam blog ini.

No comments:

Post a Comment

LUQ

Fuiyooo...lama kutinggalkan aktiviti membaca buku ni. Last rancak membaca buku ni rasanya musim sebelum pandemik melanda negara lagi. Oleh s...